بلوک مبلمان اتوکد و دانلود آبجکت اتوکد و سمپل اتوکد [DWG]

بلوک مبلمان اتوکد و دانلود آبجکت اتوکد و انواع سمپل اتوکد [DWG]

استفاده از انواع بلوک مبلمان اتوکد و انواع سمپل اتوکد امری مرسوم در پرزانته های معماری است. البته با استفاده روزافزون از نرم اتوکد در انجام طرح ها و پروژه های معماری نیاز به انواع آبجکت اتوکد امری طبیعی است. ما در اینجا نمونه های بسیاری از انواع سمپل اتوکد را گردآوری کرده ایم که شما می توانید با دانلود مبلمان اتوکد و دانلود بلوک اتوکد نمونه های متنوعی از انواع آبجکت اتوکد و سمپل اتوکد در پرزانته معماری خود استفاده کنید و آن را به طور موثری بهبود ببخشید.

دانلود بلوک اتوکد و دانلود مبلمان اتوکد

همکاران ما در سایت معماری زرنقش نمونه ای بسیار متنوع از انواع بلوک های کاربردی و زیبا را فراهم آورده اند که در ادامه با دانلود مبلمان اتوکد زرنقش می توانید آرشیوی از انواع بلاک اتوکد و سمپل اتوکد با گرافیک زیبا داشته باشید. مبلمان های ارایه شده در این مجموعه شامل انواع بلوک برای پرزانته پلان و نما و برش طرح های معماری شماست.

انواع مبلمان مسکونی و انواع سمپل اتوکد برای مبلمان بیمارستان و انواع آبجکت اتوکد برای فضاهای ورزشی و انواع آبجکت اتوکد و سمپل اتوکد برای فضاهای تفریحی و نمونه های علائم گرافیکی برای تحلیل سایت و انواع بلوک اتوکد فلش و انواع مبلمان و آبجکت اتوکد برای طراحی سایت پلان بخشی از این مجموعه است.

نمایش 1–32 از 60 نتیجه

مبلمان یا آبجکت اتوکد چیست؟

بلوک اتوکد به گروه هایی از اشیا گفته می شود که به عنوان یک شی دو بعدی یا سه بعدی یکی شده اند و می توانید از آنها برای ایجاد محتوای تکراری ، مانند ترسیم نمادها ، اجزای مشترک و جزئیات استاندارد استفاده کنید. بلوک ها به شما کمک می کنند در وقت خود صرفه جویی کنید و اندازه فایل ترسیمی خود را کاهش دهید. انواع سمپل اتوکد را می توانید خودتان ایجاد کنید یا با دانلود بلوک اتوکد زرنقش از انواع سمپل اتوکد و آبجکت اتوکد آماده در کارهای خود استفاده کنید.

چگونه می توان از بلوک های اتوکد استفاده کرد؟

شما می توانید بلوک دلخواه خود را به راحتی ایجاد کنید یا با دانلود بلوک اتوکد آماده زرنقش از بلوک های آماده استفاده کنید و آن را در ترسیم اتوکد خود وارد کنید. کافی است سمپل آماده اتوکد مد نظر خود را از سایت معماری زرنقش دانلود کنید و سپس ، می توانید آن را به راحتی جابجا کنید ، کپی کنید ، بچرخانید یا مقیاس بندی کنید. پس برای دانلود انواع آبجکت اتوکد بخش سمپل اتوکد را دنبال کنید.

مزیت استفاده دستور بلوک یا بلاک

بلوک اتوکد در بهره وری در زمان ترسیم نقش مهمی دارد. با این حال ، اغلب توسط بسیاری از کاربران نادیده گرفته می شود. به یاد داشته باشید ، ایجاد یک ترسیم فقط این نیست که با چه سرعتی می توانید آن را تمام کنید. شما باید بتوانید در روند طراحی آن را به راحتی اصلاح کنید و در نظر گرفتن انجام راحتتر اصلاحات احتمالی بعدی بسیار با اهمیت است. پس شما هم با دانلود مبلمان اتوکد از این مزیت استفاده از سمپل اتوکد در کارهای اتوکد خود بهره ببرید.

کارهای تکراری را کاهش دهید

استفاده اساسی از بلوک اتوکد به عنوان محتوای قابل استفاده مجدد است. با دانلود بلاک اتوکد می توانید یک بلاک را یک بار در اتوکد خود تعریف کنید ، سپس به طور مکرر از آن استفاده کنید بدون اینکه آن را در ترسیم های جدید یا همان ترسیم دوباره ترسیم کنید. می توانید اشیا را کپی کنید ولی در یک ترسیم پیچیده استفاده صرف از دستور کپی بسیار دشوار خواهد بود. استفاده از بلوک ها در کاستن مشکلات اصلاح در ترسیم های پیچیده بسیار موثر خواهد بود. در صورت نیاز به اصلاح ، تعریف بلوک کار را آسان می کند.

مزایای بلاک اتوکد و استفاده از آن در پروژه ها

برای مثال تصور کنید درب هایی که در کار ترسیمی خود قرار داده اید را با مدل دیگری جایگزین کنید. با استفاده صرف از دستور کپی کار شما بسته به تعداد در های ترسیم شده بسیار سخت خواهد بود ولی با استفاده از بکوک اتوکد این کار بسیار آسان تر انجام خواهد شد.

حتی وقتی که می خواهید در درب های ترسیمی تغییراتی ایجاد کنید این کار با استفاده از بلوک اتوکد بسیار ساده تر و سریعتر خواهد بود و با تغییر و به روزرسانی یک بلوک در تمامی بلوک های هم نام تغییرات شما اعمال خواهد شد. این بسیار سریعتر از پاک کردن و کپی کردن اشیا است. پس بخش دانلود بلوک اتوکد زرنقش و انواع آبجکت اتوکد زرنقش را در بالا دنبال کنید تا سمپل اتوکد مورد نظر خود را به راحتی دانلود کنید.

کاهش اندازه فایل

هنگام استفاده از بلوک ، اتوکد از تعریف برای همه موارد استفاده می کند. من کاملاً مطمئن نیستم که اسنادی در این باره وجود داشته باشد ، اما به نظر می رسد هنگامی که نمونه بلوک دیگری را وارد می کنید ، اتوکد فقط نیاز به ذخیره اطلاعات کمتری دارد. اتوکد لازم نیست تمام داده های هندسه را نگه دارد. این باعث کاهش حجم پرونده شما و مصرف منابع کمتر می شود. وقتی بلوک پیچیده باشد ، تفاوت می تواند قابل توجه باشد.

نحوه ایجاد بلاک در اتوکد

صفحه block definition

برای ایجاد یک بلوک اتوکد ابتدا دستور بلوک را با تایپ حرف “B” در خط فرمان اتوکد آغاز کنید تا کادر محاوره ای تعریف بلوک باز شود. ابتدا به بلوک یک نام دهید. بهتر است نامی متناسب با محتوای بلوک انتخاب کنید تا بعداً بتوانید آن را به راحتی پیدا کنید.

تعریف نقطه درج بلوک base point

اکنون ، باید به اتوکد بگویید که نقطه درج کجا باید باشد. به عبارت دیگر ، وقتی بلوک را قرار می دهید ، نقطه ای که بلوک در نقطه مکان نمای شما ظاهر می شود کجای بلوک باید باشد. پس روی دکمه Pick point کلیک کنید و نقطه درج را انتخاب کنید.

آنچه می خواهید بلوک شود را انتخاب کنید

بر روی دکمه Select Objects کلیک کرده و اشیایی را که می خواهید به عنوان بلوک ذخیره شوند انتخاب کنید و در نهایت کلید Enter یا Space را بفشارید.

unit در دستور بلوک

از تنظیمات Block unit آگاه باشید. اتوکد نمی داند برای بلوکی که ایجاد کرده اید از چه واحد اندازه گیری استفاده کرده اید یا مد نظر دارید. اینجا جایی است که باید بگویید واحد شما چیست. تنظیم این به شما امکان می دهد تا بلوک را در سایر ترسیم ها با واحدهای مختلف وارد کرده و به طور خودکار مقیاس بندی کنید.

یک راه سریع برای ایجاد بلاک در اتوکد

ابتدا CTRL + SHIFT + C را بر روی صفحه کلید فشار داده و سپس به نقطه “inserting” که می خواهید بلوک در آن مشخص شود ضربه بزنید. سپس ، اشیایی را که می خواهید از آن بلوک ایجاد کنید انتخاب کرده و ENTER را فشار دهید. اکنون تمام کاری که شما انجام می دهید فشار دادن CTRL + SHIFT + V برای جایگذاری به عنوان بلوک است، حالا شما یک بلوک بدون نام دارید.

استفاده از مبلمان آماده اتوکد

پس از دانلود مبلمان اتوکد فایل را اکسترکت نموده و آن را در محیط اتوکد باز کنید و سمپل اتوکد یا بلوکی را که می خواهید در ترسیم خود به کار ببرید را انتخاب نموده و CTRL + C را فشار دهید. حالا به صفحه ترسیم خودتان رفته و کلید های CTRL + V را فشار دهید و بلوک کپی شده را با یک کلیک هر کجای ترسیمتان که می خواهید قرار دهید.

کار با بلوک آماده اتوکد و سمپل اتوکد

بلوک مبلمان اتوکد و دانلود آبجکت اتوکد و سمپل اتوکد [DWG]

ایجاد سمپل اتوکد و آبجکت اتوکد ( دستور بلوک )

شما هم می توانید به سادگی بلوک آماده اتوکد یا آبجکت اتوکد دلخواه خود را ایجاد کنید. برای این کار کافی است پس از ترسیم بلوک مورد نظر خود مراحل زیر را دنبال کنید تا بلوک اتوکد خود را ایجاد کنید.
برای شروع ایجاد یک بلوک اتوکد با یکی از راه های زیر دستور بلوک را اجرا کنید.

  • From the Ribbon Home Tab Block Panel Create Button
  • From the Ribbon Insert Tab Block Panel Create Button
  • From the Draw toolbar
  • From the Menu Bar (Draw Block Make…)
  • From the keyboard (B or BLOCK)

در پنجره باز شده مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گام اول :  نام مورد نظر خود برای بلوک اتوکد را بنویسید.
  • گام دوم :  یک نقطه پایه (pick/base point) روی سمپل اتوکد یا آبجکت اتوکد برای تعریف نقطه قرارگیری بلوک اتوکد انتخاب کنید.
  • گام سوم: select object برای انتخاب موضوعاتی که می خواهیم به بلوک تبدیل کنیم . در این حالت برای select object  کلیک نموده و سپس با انتخاب موضوعات و زدن کلید enter مجدداً به کادر block definition  باز می گردیم .
  • گام چهارم : در پایان با انتخاب دکمه ok بلوک دلخواه شما ایجاد شده است. فقط دقت نمایید که در ستون دوم گزینه convert to block انتخاب شده باشد. با انتخاب گزینه retain موضوعات انتخاب شده در جای خود باقی مانده و بلوک آماده اتوکد پس از ذخیره شدن از صفحه ترسیم حذف می شود. با انتخاب convert to block موضوعات انتخاب شده به یک بلوک اتوکد تبدیل شده و در جای خود باقی می ماند و موضوعات اولیه در صفحه ترسیم وجود نخواهد داشت. با انتخاب با انتخاب گزینه delete هر دو یعنی هم موضوعات و هم سمپل اتوکد یا آبجکت اتوکد ساخته شده از صفحه ترسیم پاک خواهد شد.

Edit بلوک اتوکد

ویرایش بلوک

گاهی مورد نیازاست که پس از دانلود بلوک اتوکد یا بلوک آماده اتوکد که از قبل به طور آماده دارید را ویرایش کنید. به سادگی با دابل کلیک روی بلوک مورد نظر امکان ویرایش برای شما فراهم خواهد شد. فقط دقت نمایید که تغییرات انجام شده در تمامی سمپل اتوکد یا آبجکت اتوکد همنام اعمال خواهد شد.

انتقال بلوک و استفاده از بلوک آماده در فایل دیگر

برای انتقال بلوک آماده اتوکد می توانید به سادگی از کلید های ترکیبی Ctrl+C و Ctrl+V استفاده نمایید. به این ترتیب که پس از دانلود بلوک اتوکد فایل را باز کرده و بلوک مورد نظر خود را از فایل یک انتخاب کرده و کلیدهای ترکیبی Ctrl+C را می زنید و سپس به فایل شماره دو که می خواهید بلوک را در آن استفاده کنید رفته و Ctrl+V را زده و سمپل اتوکد یا آبجکت اتوکد را در محل دلخواه خود جانمایی می کنید.

شکستن بلوک اتوکد

در برخی موارد شاید نیاز باشد که شما پس از دانلود بلوک اتوکد یا آبجکت اتوکد یا بلاک یا پلانی آن را از حالت بلوک درآورید. برای این کار کافی است که بلوک دلخواه خود را انتخاب کنید و دستور explode را اجرا نمایید. برای اجرای این دستور در اتوکد کافی است حرف X را تایپ نموده و کید Enter را بزنید. سمپل اتوکد یا آبجکت اتوکد شما منفجر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Alert: Content is protected !!